Mellemmåltid inden lur

11. december 2018

Alder:
7 mdr.

Mellemmåltid inden lur

Hej Helen,

Som du ved kæmper min lille dreng med opkast i forbindelse med indtagelse af skemad. Jeg tænker vi skal have skåret ned på hans mælk først og fremmest i forhold til de tanker du kommer med.

I den forbindelse vil jeg hører om du har nogle gode råd til hvordan man letter overgangen fra mælk/amning til mellemmåltid inden lur?

Hvor meget har han cirka brug for som mellemmåltid?
Det er ikke en mulighed at give blød frugt eller andet i stykker/klumper, da han ofte kaster op i ...

Annonce

... forbindelse med det.

Jeg har brugt at give de små tuber med frugt smoothies og taget en skefuld havregryn for at øve konsistens og fordi jeg tænker det mætter bedre end ren frugt.

Skal jeg give mellemmåltidet inden han giver tegn til lur eller efter?
Normalt er hans lurritual at han får en ren ble, får barnevognsdragt på, bliver ammet og lagt når han er døsig. Men jeg tænker det er svære at ramme det rigtige tidspunkt med skemad.

Jeg håber du vil dele dine tanker med mig.

Med venlig hilsen
Kris

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

17. maj 2024 | Udvikling | 6 mdr.

Triller kun til den ene side

Kære Helen Min søn er nu 6 måneder, og jeg syntes egentligt at han udvikler...

16. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Får min søn kalk nok?

Hej Helen Min lille søn er nu blevet 6 måneder og han vejer nu ca. 7.5 kg og...

9. maj 2024 | Kost og ernæring | 7 mdr.

Drikker hun nok?

Kære Helen. Min datter på snart 7 måneder spiser ofte øllebrød eller...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Sveskemos - hvor meget?

Kære Helen Vores datter er 5 måneder gammel, og hun har ofte problemer med...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Hyppigere afføring efter start med skemad

Hej Helen Tak for din brevkasse og dine gode bøger! Min søn, som nu er...

Annonce

Viden om børn:

Akupunktur

Der findes mange former for akupunktur. Oprindeligt er akupunktur en gammel kinesisk behandlingsform, som går ud på, at man ved at sætte nåle ind forskellige steder i kroppen, blandt andet kan bedøve eller lindre smerte.

Behandlingen har været brugt i mange tusinde år. Det er en behandling, der baserer sig på en holistisk opfattelse af kroppen og hvor man med nåle regulerer energiblokeringer i kroppen.

Akupunktur er blevet mere og mere almindeligt at bruge i...

Læs mere i Babylex

Børn i bilen

Der er fem gode huskeregler, når du skal transportere dit barn i bilen:

1. Det er vigtigt at barnets autostol passer til både barn og bil. Tag derfor både barn og bil med, når du køber autostol.

2. Sørg for at autostolen sættes korrekt fast. Følg brugsanvisningen og stram selerne så godt til som muligt, så stolen er godt fastspændt til sædet i bilen.

3. Vælg bagudvendt autostol så længe som muligt. Det er mest sikkert for barnet.

4....

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

... mange tak for dit sidste svar vedrørende vores problemer med skemaden. Vi er kommet godt videre, bl.a også inspireret af dit dejligt detaljerede svar, og Ingrid spiser nu som bliver hun betalt for det.

Kh Karen (og Ingrid)